duminică, 24 martie 2013

Cum am modificat titlul in sablon pentru o mai buna optimizare

Modificarea titlului in sablon

Azi mi-am facut curaj sa intru in sabloane sa fac modificari. Dar, regula de aur, la un nestiutor ca mine - am salvat intai sablonul, ca sa fiu sigura ca daca imi stric blogul, pot sa-l refac. Mi-e frica sa fac tot felul de modificari, pentru ca nu ma pricep deloc la coduri HTML, iau tutoriale si le aplic "roboteste". De asta am facut acest blog, pentru incercari.
Na, am facut cam asa:



Pe Blogger titlul postarilor este setat sa apara dupa titlul blogului. Astfel, cand o postare va apare in cautarile pe Google, in titlul rezultatului care afiseaza blogul vostru, va apare intai titlul blogului si apoi titlul postarii. Imaginati-va ca daca aveti un titlu lung la blog, titlul postarii nici nu va mai aparea si va scadea si interesul celui care a cautat pentru ca in titlul rezultatului nu se regaseste decat o parte din titlu sau absolut niciun cuvant din ce a cautat.
Faptul ca in pagina postarii apare mai intai titlul blogului urmat de cel al postarii se poate vedea si in tabul browserului.
Ilustrez cu un blog de al meu la care i-am facut un printscreen inainte de a schimba in sablon, aspectul cu privire la titlu:
Vedeti in bara, apare intai numele blogului, si nu numele articolului. Si cred ca nimeni nu cauta "relativsori" ci, mai degraba, NEMIRA, sau FANTASY, si am vrut sa schimb intre ele locul, adica sa fie intai numele articolului, considerand ca scriu articole optimizate SEO.
Pe blogger, codul care genereaza titlul blogului si titlul postarilor este acesta:

<title><data:blog.pageTitle/></title>

Acesta este mata tagul "title" si este format din tagul de inceput <title> si tagul de inchedere </title>. Intre ele se afla codul care genereaza titlul blogului si titlul postarilor. In formatul in care este scris de cei de la blogger el genereaza titlul blogului in pagina de inceput si titlul blogului urmat de titlul postarii in pagina postarii.

Optimizarea titlurilor postarilor
Acest lucru se face foarte usor si va voi explica pas cu pas cum sa faceti.

2. Vom modifica pentru inceput codul pentru ca in pagina postarilor sa se afiseze intai titlul postarii si apoi titlul blogului.

Vom incepe intai cu un tag conditional care ne spune ca orice cod adaugat in interiorul lui face ca obiectul generat sa apara doar in pagina de inceput a sablonului, in etichete si in arhive.

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
cod aici
</b:if>

In acesta conditie vom introduce tagul title impreuna cu codul care genereaza titlurile.

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
</b:if>

Avem acum tagul "title" conditionat sa apara doar in pagina de inceput a sablonului, in etichete si in arhive. Vom adauga o noua conditie care spune ca daca pagina afisata nu este pagina de inceput, etichete sau arhive sa afiseze altceva.

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
<b:else/>
</b:if>

Acel altceva este de fapt tot tagul "title" dar care acum contine codul care genereaza titlul postarilor urmat de codul care genereaza titlul blogului.

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
</b:if>

3. Acum ca am modificat codul, este timpul sa-l adaugam in sablon. Intrati la Design --> Editati html si ca de fiecare data cand modificam codul sablonului facem o copie de siguranta.

Cautam in codul sablonului "tagul title". Este chiar la inceput.

<title><data:blog.pageTitle/></title>

Dupa ce l-am gasit, il inlocuim cu cel pe care l-am creat. Adica cu acesta:

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
</b:if>

Salvati sablonul.

Intrati pe adresa unei postari si veti vedea ca acum apare intai titlul postarii urmat de cel al blogului.
Dupa ce am facut procedura de mai sus, uite asa arata titlul postarii mele:


In cautari, modificarea va fi vizibila dupa ce Google va reindexa blogul vostru.
Multumesc blogului din care invat http://bloggerajutor.robloguri.info

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu